Често задавани въпроси (FAQ’s)
Защо е добре децата да играят с конструктори и мозайки?
Научни изследвания доказват, че децата, които играят с конструктори и мозайки, подобряват своите умения в следните области: двигателни умения и координация между очите и ръцете пространствено мислене речеви и езикови умения нестандартно мислене социални умения ( когато няколко деца играят заедно) логическо (математическо) мислене
Каква е подходящата възраст за игра с конструктори и мозайки?
Най-често тези занимания се препоръчва да започнат, когато детето е навършило 3-години. Съществуват обаче конструктори и мозайки, подходящи и за по-малките (на възраст от 2 до 3 години) . Прочетете внимателно какво пише на опаковката на продукта – там производителят е указал препоръчителната възраст.
По какво се различават конструкторите и мозайките за малки и големи деца?
Най-малките деца играят с конструктори и мозайки , чиито елементи са по-големи, по-малко на брой и със заоблени краища (без остри ъгли). Те се сглобяват и разглобяват по-лесно. При по-големите деца елементите стават повече и с по-малък размер , а сглобките изискват повече прецизност .
Дървен или пластмасов конструктор?
Дървените конструктори са по-екологични, с по-едри елементи и като цяло са предвидени за игра в по-ранна детска възраст. Тъй като дървото все пак е преминало обработка с бои, лакове и химикали, трябва да се внимава да бъдат безвредни. Пластмасовите елементи позволяват да се създава т по-сложни форми и като цяло имат по-големи възможности. Те обаче се чупят по-лесно, затова родителят трябва да има грижата да ги проверява редовно.
Как да определя кой конструктор е подходящ за детето ми?
По правило върху опаковката на всички конструктори е посочена препоръчителна възраст – това е един от ориентирите. От значение е и тематичната област на конструктора . Ако детето ви проявява интерес към природата, добре би било да изберете такъв, който съдържа фигурки или елементи с животни, дървета и т.н. Ако обича автомобили, изберете конструктор, с който се правят коли . Важно е да задържа интереса и вниманието на детето, тъй като по този начин то се увлича в играта и развива различни полезни умения . Не избирайте конструктори, които са твърде сложни или изискват умения , които детето все още не придобило. Твърде трудните задачи са неразбираеми за него и не го привличат.
Първи игри с конструктора
Препоръчително е в първите игри с конструктор или мозайка да участва и родителят. Така детето научава какви са възможностите на играта, а след това го води собственото му въображение и го предразполага към следващи самостоятелни игри. Преди първата игра прочетете инструкциите за употреба на конструктора . Те ще ви покажат какви са неговите възможности и ще ви дадат ценни идеи за игри .
Конструирането е дейност, която фокусира развитието на способностите на децата. Тези занимания осигуряват градивност в мисловния процес, моториката и съсредоточеността във вид на любознателна игра.
Историческата стойност за тази категория ефективно подобрява усвояването на информация за емблематични сгради и паметници. За тази цел може да заложите на конструктор Трафалгар скуер и Емпайър Стейт билдинг.
Трафалгар е лондонски площад, известен с разразилата се морска битка на н. Трафалгар през 1805 г. и победата на лорд Нелсън над Наполеоновия флот. В негова чест площадът получава това име. Заради ценната си историческа и политическа значимост, мястото в последствие придобива и туристически атракционен характер. Детайлната интерпретация съвместява Националната галерия с нейния:
- емблематичен купол и фасада с колони
- колоната на Нелсън, обградена с 4 лъва
- фонтаните на площада и неговите 4 скулптурни фондамента
За детското интензивно любопитство може да заложите на най-големия модел на Lego Architecture до момента (2019 г.), с който да конструират, известния в цял свят небостъргач Емпайър Стейт билдинг.
Неговата внушителна височина от 443 метра го прави един от най-известните забележителности в света, привличащ милиони посетители. Изразителният ар деко стил на сградата има смели геометрични форми, щедри орнаменти и цветове, които са заложени като репродукция в самия конструктор.
Извличането на полезна информация, свързана с историческата действителност е от огромно значение за подрастващите деца. Подходящи за предучилищна възраст, конструкторите могат да се приложат и за по-малки деца, които да развиват многостранното си мислене и въображение. Това усвояване на подредба и сортиране на размер по цвят и форма развива у децата интуицията за симетрия, баланс и подсъзнателни геометрични знания.
За изработката на моделите са използвани над 1760 пластмасови елемента, които могат да израждат множество форми и предмети. Съобразени с функцията си на обучително средство, конструкторите са създадени от Lego, компания, която изразява представите си за формулиране началните етапи на умственото и физическо, детско развитие.