Здравейте,имам момиченце на 1.8 год. Преди месец доста говореше на бебешки,но изведнъж спря..живеем в Англия, но в момента сме в БГ...Казваше и думички на англ, но и тях спря..мисля, че е някакъв стрес за нея,обстановка,хора.Има очен контакт!Моля за съвет

Отговорено
Преглеждания (2k)
Задайте вашия въпрос

Здравейте, имам момиченце на 1, 8г. Преди 1 месец доста говореше на бебешки, произнасяше и думи ( мама, баба, деди, тати, дай, не, да, още, папа, коко,, бау, мяу) но изведнъж спря, и едвам произнася рядко някои срички. Ние живеем в Англия и в момента сме в България за няколко месеца. Тя казваше и 5-6 думи на английски но и тях не казва вече. В началото бяхме в София при нейните баба и дядо, сега сме във В. Търново при другите. От както дойдохме, тя не говори както преди. Играе с деца, не плаче, срамежлива е малко, храни се добре, разбира като и говоря наведи се, ела, седни, стани, вдига крачета да се обува, облича, целувки, прегръдки, пет пет с ръце, сочи с пръст, понякога с цяла ръка, вдига ръцете, скача от едно полужение, изкачва стълби сама, когато иска нещо ме води до него,опитва се да надува балони, свири със свирка, пърди с уста, бръмчи, пие от сламка, храни куклата и и дава да пие, реди пъзели с различни плодове, фигури и зеленчуци, маха с ръка за чао, хвърля топка, дава ръка за здравей и за разходка,дава ми да ям и пия.
Извинявам се, че описвам подробно. Мисля си, че това е някакъв стрес за нея, обстановка, хора. Има очен контанк, гледа ме като и пея, имитира движения, танц. Да добавя, че и пускам песнички да гледа по няколко пъти на ден, както и телевизия но само вечер. Просто си нямам на идея, какво се случи. Моля ви за съвет. Благодаря ви!

ElenaMD

30.05.2021 13:21
Споделете:
  • Трябва да , за да публикувате коментари
1
Най-добър отговор
Иван Карагьозов

2021-05-31T13:42:00+0000
31.05.2021 13:42
Класическа медицина

Здравейте и благодаря за въпроса.

Подробното описание е чудесно и много точно. Поздравления. По това, което описвате и предвид възрастта на детето, всичко е в норма.

Това, на което сте свидетели, е преживяване на стрес при детето. Поведението е закономерно, защото не само децата, но и всички хора преживяват стрес, когато се променя географската локация, както е във вашия случай. Разликата е там, че възрастният има и други механизми за справяне със стреса а децата обикновено се връщат към по-ранен период от развитието си, в който са се чувствали сигурни.

В тази връзка е възможно, освен отказа да говори, да се наблюдават и други подобни моменти, например смукане на пръст или предмет. Добрата новина е, че тези моменти се преодоляват и в много редки случаи водят последствия. Дори и тогава с малко помощ нещата се оправят. Не пиша толкова, за да ви плаша, а за да имате предвид и това.

Освен стресът от промяната на географското местоположение, при детето се случва и объркване спрямо обичайната реч, която досега е чувало. Това също е фактор, който не е маловажен, и отново нищо страшно, особено имайки предвид описанието, което сте поднесли.

Що се отнася до вашето поведение ви съветвам, както досега да подкрепяте детето и повече да акцентирате върху близост, прегръдки и поощрения. Имам предвид да се говори повече с детето, като му се разясняват причинно-следствени връзки, например: това е баба, тя е майка на тати (мама), както аз съм твоя майка. Тя е полагала грижи, така както …. и т.н. Прегръдките са неотменна част, разбира се, и количеството сега трябва да се повиши – гушкането винаги успокоява (не само децата). Поощренията са във връзка с нещата, които се опитва да прави, казва и т.н. Дори и да не успява е хубаво да се казва: ще се справиш следващия път.

От мен поздрави и приятни преживявания.

Успех!

Иван Карагьозов, психолог

11
0
  • ElenaMD
    Благодаря ви много за бързия отговор. Силно се надявам да започне отново да казва думите, които казваше преди и все повече нови, защото в момента е само на срички. Намалила съм до минимум гледането на песнички.Пея , разказвам, обеснявам, играем но не съм обсебваща. Когато и стане безинтересно и почне да нервничи спирам и предлагам друга игра. Когато иска нещо казва ъъъ и аз я питам, какво иска и изброявам, когато иска да ходим някъде ме хваща за ръка и ме води, пак и обеснявам къде ще ходим,какво има там, и изброявам предмети и действия. Надявам се, че ми е превилен подхода? Благодаря ви сърдечно Д-р Карагьозов! Успех и всичко добро ви желая!
  • Трябва да , за да публикувате коментари
Показва се 1 резултат
Твоят отговор

Моля, първо, за да ги изпратите.