- Трябва да влезте , за да публикувате коментари
Здравейте и благодаря за въпроса.
Краткият отговор е- на много ранна възраст – след трета година (а и преди това), но всъщност не е толкова просто, затова ще дам някои разяснения. Преди всичко при малките деца превес има фантазното мислене, затова казваме – да сложим играчката да спи (почива), тоест щом детето спи и играчката има такава нужда. Така започваме постепенно да „обособяваме“ един вид мястото на играчката. Същевременно развиваме и отношение към тях, което е важно за следващите етапи на развитие. Може да има случаи, в които детето да не иска да се разделя с играчката си и да бъде с нея постоянно. Моят съвет е да не насилвате нещата по разделянето с играчката, а да разберете какво точно му носи тя. Така най-малко ще знаете с какво да я заместите или какво да правите/не правите с детето.
Друг момент, с който може да се сблъскате, е детето умишлено да не прибира играчките си. Това може да е породено от мързел, но има и други значими фактори за този тип действие. Например, да търси внимание от Ваша страна. Или редът в някои моменти да носи объркване, респективно тревога на детето. Също така има риск да станете свидетели на разрушаване на играчките. И този акт има своето обяснение и то е свързано с преживяване на някакъв вид тревожност (най-често) при детето.
В крайна сметка, без да влизам в излишни подробности, нека кажа така. Започнете от ранна възраст (след втора година) да създавате навици за прибиране на играчките. Това означава те да си имат място, което да не се променя. Също така Ви съветвам да ги прибирате от време на време заедно с детето. В крайна сметка децата учат, като копират, което означава, че ще Ви наблюдават много внимателно. Съветвам Ви да поощрявате детето, когато си свърши добре работата – браво, целувка, прегръдка, добре се справи и т.н.
Полека и с търпение всичко ще си дойде на мястото.
Успех!
Искрено Ваш,
Иван Карагьозов
- Трябва да влезте , за да публикувате коментари
Моля, влезте първо, за да ги изпратите.