Здравейте, докторе, пак съм аз, искам да отбележа от миналия път дето ви писах, забравих да спомена, че когато му казваме нещо не иска да отвърне, като бяхме при невролога, тя го прегледа и каза, че не може да му даде оценка, обаче той по навик ли не знам си върти ръчичките, нали знаете кога едно дете се вълнува, и тя тогава каза, че може да е проблем, искаше егг да му прави, че не иска да говори и като си прави ръчичките така и веднага думата й бе аутизъм, а детето ми няма нищо общо с аутизъм, смее се, общува с деца, когато иска нещо сочи с пръсчето и казва ъъъ, винаги засмян, добре се държи с други деца, но ще пробвам детска градина, може да почне да говори…
- Трябва да влезте , за да публикувате коментари
Здравейте,
Нека да припомним – лекарите търсят проблем, съответно диагноза. От там неврологът закономерно казва аутизъм, дори съм учуден, защото обикновено поставят диагноза “генерализирано разстройство неуточнено”. По това, което описвате, детето няма общо с аутистичните разстройства. Това е добър знак.
Що се отнася до неизпълнението на командите, поне по думите Ви не се изяснява дали това поведение е постоянно – ще приема, че не е. Изводът ми е на база, че когато иска нещо- сочи, тоест то много добре осъзнава нуждите и желанията си. Дотук всичко е в норма.
Според мен има нужда от малко търпение и малко повече строгост. Търпението е във вашите ръце, строгостта също. Нека изясня какво имам предвид. Един случай от практиката с неговорещо дете, което сочи и му се дава. Започнахме с родителите по следния начин, когато например е жадно -да се пита сок от ябълка или портокал иска. Но соковете не бива да се виждат, за да изрече.
Моделирането на такова поведение изисква строгост от Ваша страна. Смятам, че всичко е наред и с времето проблемите ще изчезнат. Нека за последно само вметна нещо. Представете си, че ви се угажда, дава ви се всичко само като посочите. Сега е въпросът, защо ви трябва да говорите, та нещо да се променя? Разбирате ли гледната точка?!?
За този период на детето му трябват – подкрепа, гъвкавост и строгост. Подкрепа, за да разбирате притесненията му, Гъвкавост и дори изобретателност при даване на задачите. И строгост, защото децата са най-големите манипулатори.
И наистина опитайте с градината.
Успех
Искрено Ваш,
Иван Карагьозов, психолог
-
Благодаря ще пробвам детската градина
-
Докторе искам да попитам попитам да му дам ли сиропа дето невроложката му изписа тои се казва ЕД ЛИКУИД БРЕЙН БУСТЕР този сироп ни го изписаха за памет и концентрация но го бях спряла заштото имаше запек мислех че е от него но не гастролога каза че не е от сиропа запека затова ми даите съвет да го започнали пак да му давам
- Трябва да влезте , за да публикувате коментари
Здравейте,
Щом не пречи, значи може само да помогне. Започнете отново със сиропа, но имайте предвид, че се иска натрупване. Тоест, светкавичен ефект не може да се очаква. В същото време не бива и да се използва дълго време, защото организмът привиква. С две думи продължавайте със сиропа и активни занимания с детенце, както е посочено в предните отговори.
Успех!
Иван Карагьозов
-
Благодаря за отговора
- Трябва да влезте , за да публикувате коментари
Моля, влезте първо, за да ги изпратите.