Здравейте, имам момиче на 1.10 мес..не се обръщаше на име, гледаше само песнички,невролог ни каза, че има очен контакт, обича децата, спряхме ТВ, има малко подобрение...съмнявам се за Аутизъм?

Отговорено
Задайте вашия въпрос

Здравейте. Имам момиче на 1.10 месеца. Родена е секцио, тъй като не успях да я родя нормално, беше много оплетена.
До към 1.6 месеца започнаха нашите притеснения. Не се обръщаше на име, гледаше само песнички и не се заиграваше
Преди месец я заведохме на невролог. Лекаря каза, че има очен контакт. Обича децата, спряхме й тв по нейна преценка. Има малко подобрение. Но нищо не разбира. Не изпълнява никакви команди. По цял ден й показвам, чета й, играем си.
Но бързо и омръзва. Вече започнах да се съмнявам за аутизъм. Според вас, къде бъркаме?

PlamennaP19

23.04.2021 09:40
Споделете:
  • Трябва да , за да публикувате коментари
1
Най-добър отговор
Иван Карагьозов

2021-04-26T10:07:00+0000
26.04.2021 10:07
Класическа медицина

Здравейте и благодаря за въпроса!

Нека първо ви поздравя за ограничаването на телевизията. Това е много добре и този проблем се среща при 99 процента от родителите. Второ, начинът на раждане няма общо в конкретния случай за поведението на детето. Що се отнася до аутизма– един от най-характерните белези за неговото наличие е липсата на зрителен контакт. Това, обаче, е елиминирано от невролога. Дотук смятам, че изяснихме една част от задачата.

Сега на въпроса, детето вече е открило или открива, че има воля, а следователно и контрол. Това е на база протичащите физиологични процеси при детето. То полага усилия да демонстрира волята си, като я противопоставя на възрастните – понякога успешно, а понякога не. Обаче, успехите и неуспехите пораждат определени чувства, които водят до срам (съмнение) или до автономност. Така е и наименувана тази фаза на психичното развитие от Ериксън. Той също я определя и като „възраст на ината“ и то не случайно, както е очевидно.

Що се отнася до родителския стил на дисциплиниране – той трябва да е едновременно гъвкав и твърд. По мое мнение изключете от речника си думи като „не може“. Веднага в главата на детето възниква защо да не може. Използвайте с „пробвай“.

Въпросът с неразбирането и командите, според мен, е въпрос на интерпретация. Вие си мислите, че детето не разбира, но аз не съм много сигурен в това, защото то е гледало телевизия, а това означава, че си разбира. Към момента много е важно детето да има успешни прояви на свободната си воля. Те ще доведат до смелост и гордост. Осигурете среда и дайте такава възможност.

С две думи – особено за губенето на интерес – нещата са ясни – то има нужда да надделява. В такива моменти е необходимо да сте гъвкави. Имам предвид да я предпазвате от безсмислени преживявания на срам и да я насърчавате да се държи като „голяма“, защото вече е голяма.

Полека, не бъркате никъде, просто се въоръжете с търпение и много любов и всичко ще е наред.

Успех!

Искрено ваш

Иван Карагьозов, психолог

00
0
  • Трябва да , за да публикувате коментари
Показва се 1 резултат
Твоят отговор

Моля, първо, за да ги изпратите.