Здравейте, имам момиче на 1и10м. Говори на бебешки като цяло. Постоянно си бърбори някакви срички..сочи с пръст като иска нещо,чува и разбира всичко,силно привързана към мене,ако ми види гърба започва драма ...защо детето не проговаря?

Отговорено
Преглеждания (2k)
Задайте вашия въпрос

Здравейте имам момиче на 1и10м. Говори на бебешки като цяло Постоянно си барбори някакви срички и повтаря само да от скоро казва не, казва и мама от време на време,като е много на зор.Като иска нещо Сочи с пръст и казва това ама много рядко.
Иначе чува и разбира всичко даже е много хитра,като по малка бърбореше повече махаше за чао и даваше целувки а сега не ще .Също така е силно превързана към мене не се радва на баба леля не отива при тях само с мене не ме изтърва от поглед ако ми види гърба започва драма.
.

Mariqna

18.05.2021 18:55
Споделете:
  • Трябва да , за да публикувате коментари
1
Най-добър отговор
Иван Карагьозов

2021-05-20T11:33:00+0000
20.05.2021 11:33
Класическа медицина

Здравейте и благодаря за въпроса.

Нека започнем с това, че по описанието на случая всичко е в норма и поведението, което описвате, е закономерно. Преди да ви дам малко разяснения, да пожелая много приятни мигове, които да ви радват в приключението, наречено родителство.

Вашето дете се намира в период на преход. Този преход е между първичният и вторичният психичен процес. Преходът в най-общи граници стартира с усвояването на говора от детето. Досега може да се каже, че детето е било във „владението“ на символите, а от тук нататък му е нужно да комуникира с думи. Този процес не е лек за детето, защото на първо място то ще трябва да заяви себе си и своите нужди чрез говор, и, от друга, ще осъзнава все по-ясно, че е самостоятелен индивид с потребности, различни от другите.

От дотук изброеното мога да конкретизирам някои важни моменти. Именно: откритието на детето, че има различни потребности от вашите, и неговото заключение, че не сте едно цяло, а различни индивиди – това “оправдава” неговите постъпки. С две думи и разговорно – детето започва да си има негов си характер и вие ще се съобразявате с това, но ще поставяте и граници от гледна точка на поведението на детето.

То вече е открило или открива, че има воля, а следователно и контрол. Това е на база протичащите физиологични процеси при детето. То полага усилия да демонстрира волята си, като я противопоставя на възрастните – понякога успешно, а понякога не. Обаче успехите и неуспехите пораждат определени чувства, които водят до срам (съмнение) или до автономност. Така е и наименувана тази фаза на психичното развитие от Ериксън. Той също я определя и като „възраст на ината“ и то не случайно, както е очевидно. Към момента много е важно детето да има успешни прояви на свободната си воля. Те ще доведат до смелост и гордост. Осигурете среда и дайте такава възможност.

В заключение смятам, че всичко при вас е наред. Наслаждавайте се на ставането на вашето дете в отделен и пълноценен индивид. Поздравления.

Успех!

Искрено ваш

Иван Карагьозов, психолог

11
0
  • Трябва да , за да публикувате коментари
Показва се 1 резултат
Твоят отговор

Моля, първо, за да ги изпратите.