Здравейте имам момиче на 1и10м. Говори на бебешки като цяло Постоянно си барбори някакви срички и повтаря само да от скоро казва не, казва и мама от време на време,като е много на зор.Като иска нещо Сочи с пръст и казва това ама много рядко.
Иначе чува и разбира всичко даже е много хитра,като по малка бърбореше повече махаше за чао и даваше целувки а сега не ще .Също така е силно превързана към мене не се радва на баба леля не отива при тях само с мене не ме изтърва от поглед ако ми види гърба започва драма.
.
- Трябва да влезте , за да публикувате коментари
Здравейте и благодаря за въпроса.
Нека започнем с това, че по описанието на случая всичко е в норма и поведението, което описвате, е закономерно. Преди да ви дам малко разяснения, да пожелая много приятни мигове, които да ви радват в приключението, наречено родителство.
Вашето дете се намира в период на преход. Този преход е между първичният и вторичният психичен процес. Преходът в най-общи граници стартира с усвояването на говора от детето. Досега може да се каже, че детето е било във „владението“ на символите, а от тук нататък му е нужно да комуникира с думи. Този процес не е лек за детето, защото на първо място то ще трябва да заяви себе си и своите нужди чрез говор, и, от друга, ще осъзнава все по-ясно, че е самостоятелен индивид с потребности, различни от другите.
От дотук изброеното мога да конкретизирам някои важни моменти. Именно: откритието на детето, че има различни потребности от вашите, и неговото заключение, че не сте едно цяло, а различни индивиди – това “оправдава” неговите постъпки. С две думи и разговорно – детето започва да си има негов си характер и вие ще се съобразявате с това, но ще поставяте и граници от гледна точка на поведението на детето.
То вече е открило или открива, че има воля, а следователно и контрол. Това е на база протичащите физиологични процеси при детето. То полага усилия да демонстрира волята си, като я противопоставя на възрастните – понякога успешно, а понякога не. Обаче успехите и неуспехите пораждат определени чувства, които водят до срам (съмнение) или до автономност. Така е и наименувана тази фаза на психичното развитие от Ериксън. Той също я определя и като „възраст на ината“ и то не случайно, както е очевидно. Към момента много е важно детето да има успешни прояви на свободната си воля. Те ще доведат до смелост и гордост. Осигурете среда и дайте такава възможност.
В заключение смятам, че всичко при вас е наред. Наслаждавайте се на ставането на вашето дете в отделен и пълноценен индивид. Поздравления.
Успех!
Искрено ваш
Иван Карагьозов, психолог
- Трябва да влезте , за да публикувате коментари
Моля, влезте първо, за да ги изпратите.