Здравейте имам момченце на 3г и половина, не иска да говори, казва някои думи, думите са мама, баба, кака, бой и някои видове животни, когато си поиска той, ходихме на логопед, той не искаше да повтаря след нея и се отказах, а психологът ми каза да го пратя на детска градина, занимавам се с него, но не иска да повтаря след мен, когато той си иска изпълнява командите, и някои път не иска да изпълни командите, моля ви кажете ми какво да го правя бяхме, и на детски невролог, които го прегледа и му изписа едно сиропче за повече концентрация, но получихме запек и го спрях, защото така прави не знам вече благодаря ви много
- Трябва да влезте , за да публикувате коментари
Здравейте и благодаря за въпроса,
Преди всичко искам да отбележа нещо важно – развитието на говоримия език е силно повлияно от количеството и качеството на разговорите на родителите с децата, което означава, че независимо от нежеланието му да говори – да продължавате да комуникирате. Да, на тази възраст обикновено вече има прости (много често сбъркани) изречения и има налице някакъв речников запас. Държа да знаете, че в развитието си не всички „по команда“ следваме установените принципи на развитие. С две думи – едни деца проговарят на година и половина, други на четири, а има и такива, които проговорят на пет. Това не ги прави непременно с някаква аномалия в развитието.
По принцип някъде около втората година започва диференциация (разграничаване) между първичния и вторичния психичен процес. Разликите в степените и проявите на децата обаче са различни, защото едно дете израства във винаги конкретна социална среда и конкретните биологични нагони се овладяват, чрез специфично по характер взаимодействие с обекта (лицето което обгрижва детето).
Предполагам, че детето е под влиянието на така наречения „първичен психичен процес“, както всички деца. Вследствие изискване за диференциране на неговото собствено „аз“ се дава начало на „вторичния психичен процес“. По-просто казано, с началото на използването на думи и обогатяването на речника си, детето вече може да възприема и обяснява вътрешните си състояния, несъответствията между актуалното и желаното състояние и между своите желания и на майката, тоест Вашите. Това специалистите определят, като „криза на повторното сближаване“. А вследствие именно на тази криза конфликтите между детето и майката се увеличават. Тук веднага се прокрадва идеята, която може би е в главата на детето (несъзнавано) – защо да загубя единствената си любов – мама. От което следва отказ от говорене и ситуациите с неизпълнението на командите.
Моят конкретен съвет е наистина да дадете малко време на детето. Дайте му и възможност, което означава да намалите натиска то непременно да проговаря. Не го правете на въпрос, а и не очаквайте всеки един момент то да стане умел комуникатор. Нещо, на което бихте могли да обърнете внимание, е физическото развитие на детето, като наблегнете на развитието на фината моторика. Също така не пренебрегвайте съвета на колегата. Има смисъл детето да взаимодейства (включително комуникира) с други деца. Това ще даде тласък на развитието му.
Успех
Искрено Ваш,
Иван Карагьозов, психолог
-
Благодаря ви
- Трябва да влезте , за да публикувате коментари
Моля, влезте първо, за да ги изпратите.