Детето ми блокира преди изпит – как да му помогна да се успокои? от Д-р Мариан Гарбър
Използвани са материали на Стивън Гарбър, Мариан Даниелс Гарбър, Робин Фридман Спизман Да се явяваш на тест или да правиш класно в училище е доста стресиращо преживяване. Малко са децата, които не изпитват никакви притеснения, когато трябва да бъдат изпитани ...
Най – добрата ни съученичка винаги изкарваше на изпит по – малко от мен. Просто се притесняваше и не може да даде най – доброто от себе си.
Години след изпитните режими вече си давам сметка, че за подобни блокирания, за това напрежение е виновна системата и начина по който преподавателите (без значение на какво ниво) поставят важността на изпита. В много случаи това са техните (на учителите) амбициите да покажат колко добри са, но чрез ученика. Трябва да си дадем сметка и аз винаги правя това с децата си какви са интересите от този изпит и какви са последствията от него.
Винаги обяснявам казуса с учителите и желанието им да се докажат.
Винаги разигравам и най – лошия сценарий от провал на изпита и дългосрочните последствия от този провал – те много често дори не са дългосрочни и още по – рядко значими. Този по – глобален план винаги дава по – добра перспектива.
Винаги обаче подчертавам, че за да сме успешни трябва да можем да покажем знания в такива моменти и да се измерим с другите. Това е „осребряване“ на усилията да учим в дълги периоди.
Най – добрата ни съученичка винаги изкарваше на изпит по – малко от мен. Просто се притесняваше и не може да даде най – доброто от себе си.
Години след изпитните режими вече си давам сметка, че за подобни блокирания, за това напрежение е виновна системата и начина по който преподавателите (без значение на какво ниво) поставят важността на изпита. В много случаи това са техните (на учителите) амбициите да покажат колко добри са, но чрез ученика. Трябва да си дадем сметка и аз винаги правя това с децата си какви са интересите от този изпит и какви са последствията от него.
Винаги обяснявам казуса с учителите и желанието им да се докажат.
Винаги разигравам и най – лошия сценарий от провал на изпита и дългосрочните последствия от този провал – те много често дори не са дългосрочни и още по – рядко значими. Този по – глобален план винаги дава по – добра перспектива.
Винаги обаче подчертавам, че за да сме успешни трябва да можем да покажем знания в такива моменти и да се измерим с другите. Това е „осребряване“ на усилията да учим в дълги периоди.