Детето ви не може да се съсредоточава? от Д-р Мариан Гарбър
Използвани са материали на Стивън Гарбър, Мариан Даниелс Гарбър, Робин Фридман Спизман Как да накараш едно малко дете да седне и да се занимава с първите си уроци? Когато е в невръстна възраст, е много трудно да го накараш да ...
В ранна детска възраст е нормално детето да не може да се съсредоточава за дълго. По тази причина и часовете в началното училище са по – кратки. Същата е причината и учебниците да са с по – малко материал за усвояване.
Как успяват учителите? Ами не всички успяват. Добрите учители подават материала на достъпен за децата език и по начин, който да е интересен за тях. Другият ключ е повторението. Децата имат нужда да им се преподаде нещо по няколко пъти докато го усвоят трайно. За това е и толкова нужна родителската подкрепа в първите години.
Мотивацията на децата също е от значение. Похвалата работи безотказно, но използвана твърде широко се обезценява – не подценявайте децата. Те разбират кога определена похвала е незаслужена, знаят как да си „изпросят“ похвала и ако не боравите умело с това, ще се стигне до обезценка на похвалите.
Друг начин за по – добро съсредоточаване и учене е да вкарваме децата в „състезателен режим“. Така те учат, защото се съизмерват със себеподобни и са мотивирани да са първи. Подходът от педагогическа гледна точка е опасен, ако в :състезателен режим“ влязат родителите. Тогава болните амбиции на майки и бащи могат да превърнат ученето в кошмар за детето.
В ранна детска възраст е нормално детето да не може да се съсредоточава за дълго. По тази причина и часовете в началното училище са по – кратки. Същата е причината и учебниците да са с по – малко материал за усвояване.
Как успяват учителите? Ами не всички успяват. Добрите учители подават материала на достъпен за децата език и по начин, който да е интересен за тях. Другият ключ е повторението. Децата имат нужда да им се преподаде нещо по няколко пъти докато го усвоят трайно. За това е и толкова нужна родителската подкрепа в първите години.
Мотивацията на децата също е от значение. Похвалата работи безотказно, но използвана твърде широко се обезценява – не подценявайте децата. Те разбират кога определена похвала е незаслужена, знаят как да си „изпросят“ похвала и ако не боравите умело с това, ще се стигне до обезценка на похвалите.
Друг начин за по – добро съсредоточаване и учене е да вкарваме децата в „състезателен режим“. Така те учат, защото се съизмерват със себеподобни и са мотивирани да са първи. Подходът от педагогическа гледна точка е опасен, ако в :състезателен режим“ влязат родителите. Тогава болните амбиции на майки и бащи могат да превърнат ученето в кошмар за детето.