Коронавирусът и децата – част 1 от Д-р Мариян Иванов
Все още не знаем много за новата коронавирусна инфекция Covid19, но на базата на много изследвания, които се провеждат в цял свят, можем спокойно да кажем, че за щастие децата са по-защитени от тази инфекция. Все още не знаем причините ...Въпроси и отговори по тази тема (3)
Често чета научни публикации от САЩ. Една държава с голямо население и съответно през обща здравна система вадят поголеми статистически извадки за определени здравни проблеми. Дори и там казват, че за децата НЯМАТ валидна статистика, защото те го карат много по-леко и не влизат в обхвата на техните наблюдения свързани с Covid – 19. От това, което пишеше там е извадено, че около 15% от децата го карат безсимптомно. От тези, които го карат със симптоми 1 от всеки 3 болни деца има нужда от лекарска помощ. По тежко го гарат чернокожите и латино расите. Усложненията са по-рядко отколкото при възрастните, иначе са същите. Там обръщат особено внимание на деца с придружаващи болести и твърдят, че при тях това е по-сложно за лечение и изисква специално внимание.
В заключение пишат, че по-големия проблем при децата е социалната изолация и липсата на нормален образователен процес.
Често чета научни публикации от САЩ. Една държава с голямо население и съответно през обща здравна система вадят поголеми статистически извадки за определени здравни проблеми. Дори и там казват, че за децата НЯМАТ валидна статистика, защото те го карат много по-леко и не влизат в обхвата на техните наблюдения свързани с Covid – 19. От това, което пишеше там е извадено, че около 15% от децата го карат безсимптомно. От тези, които го карат със симптоми 1 от всеки 3 болни деца има нужда от лекарска помощ. По тежко го гарат чернокожите и латино расите. Усложненията са по-рядко отколкото при възрастните, иначе са същите. Там обръщат особено внимание на деца с придружаващи болести и твърдят, че при тях това е по-сложно за лечение и изисква специално внимание.
В заключение пишат, че по-големия проблем при децата е социалната изолация и липсата на нормален образователен процес.