Д-р Мариан Гарбър

Детето ви има лошо поведение в училище? Съвети и насоки как да му помогнете от Д-р Мариан Гарбър

icon Преглеждания: 3144
Видео Текст
broken,doors,on,school,lockers

Използвани са материали на Стивън Гарбър, Мариан Даниелс Гарбър, Робин Фридман Спизман

Телефонът звъни, за пореден път ви търси класният на детето ви. Облива ви студена пот и с ужас се питате какво е направило пак. Следва среща при директора, кършите пръсти, идва ви да потънете в земята от срам и отново се питате къде сте сбъркали във възпитанието. 

Децата могат да имат неподходящо поведение в училище по няколко причини. Някои влизат в ролята „клоун на класа“ или „избухливия“, защото не успяват да достигнат нивото на съучениците си. 

По-малките може би не успяват да изразят достатъчно ясно какво ги тревожи или не им харесва. По-големите пък са способни да вложат цялата си енергия в това да прикрият трудностите, които имат по някой предмет или задача.

Как да се справите с лошото поведение на детето си в училище?

Когато за пореден път преподавателят ви извика на среща, съберете максимално повече информация за държанието на палавника. 

Като например :

  • Кои са неприемливите му действия в класната стая, в стола за хранене, на двора или в спортната зала? 
  • Как реагира и подстрекава ли околните деца? 
  • Държи ли се зле, за да привлича вниманието на съучениците си? 
  • Кога се държи неприемливо – след като е свършила с упражненията си или вместо да ги направи, измисля нещо, с което нарушава правилата в клас? 
  • Учителят смята ли, че детето има проблеми с усвояването на учебния материал? 
  • Хлапето твърде активно или импулсивно ли е в класната стая? 
  • Учителят забелязал ли е нещо друго притеснително, за което вие не знаете?

Разговаряйте с детето, въпреки че в началото ще срещнете негoвата съпротива и даже неразбиране, че е направило нещо нередно. Попитайте го защо тогава има проблеми в училище и учителят ви се е обадил два пъти през последните десет дни.

Дефинирайте отделните проблеми, свързани с поведението на сина ви в училище и работете за отстраняването на всеки един. Най-работещият подход в цялостното възпитание на децата е да замените един вреден навик с добър такъв, така че смело прилагайте същата техника и когато се борите с поведенческите проблеми на сина ви в училище. 

Най-честите дрязги в класната стая почти винаги идват от любимите на учениците и влудяващи учителите детски навици – да се вика в класната стая с цяло гърло, прекъсване на учителя и отказ да се следват неговите указания, дразнене на съучениците, криене на вещите им и др. 

Обикновено за всеки от тях учителите намират подход за справяне. Затова е важно да говорите с преподавателя, за да координирате усилията си и едновременно да работите – вие вкъщи, той в училище. 

Уверете се, че детето ви добре разбира, че трябва да бъде част от екипа – родител, дете, учител, за да преодолее проблемите си в класната стая. Възможно е дъщеря ви да пречи на учебния процес с поведението си, защото самата тя не се справя добре с материала. 

Необходимо е да знаете какво я затруднява най-много. Ако не се представя на нивото, на което се очаква за нейната възраст, помолете училищния психолог да проведе допълнително психо-образователно оценяване, което да дефинира проблема. 

След като имате оценката от този тест, срещнете се с учителите по отделните предмети и ги помолете за съдействие.  В случай че има специфични проблеми с усвояването на учебния материал или пропуски в нивото, което отговаря на нейната възраст, могат да помогнат и частни учители, подготвени да работят с деца с такива затруднения. 

Ако детето ви дразни съучениците си или прави нещо друго неприемливо в клас, защото не се занимава с урока, а в същото време няма проблеми с ученето, начинът да се справите в тази ситуация е да увеличите обема на задачите. Говорете с учителя да му възлага повече задачи, с които да ангажира вниманието му. 

Много преподаватели възлагат на такива деца и специални отговорности, с които успяват да осигурят спокойна среда в клас. 

Буйното дете, което бързо се справя с преподадения материал и после започва да се разхожда или говори, може да бъде ангажирано като помага на свой изоставащ съученик, разяснява подробно на дъската как се решава сложна задача или може да помогне в преглеждането на домашните. 

Ако детето има синдром на хиперактивност с дефицит на вниманието е необходимо да потърсите професионална помощ от специалист, който да работи с него. 

Някои хлапета правят бели под влиянието или натиска на по-буйните си съученици. За да не се въвлича в неприятното обсъдете със сина си типичните ситуации, които провокират проблеми в училище. 

Давайте му конкретни примери как да отговаря на децата, които го дразнят или се опитват да го вкарат в пакости. Важно е да знаете с какви деца контактува. И ако е попаднало в лоша компания, постарайте се да го накарате да се дистанцира. Помогнете му да заздрави приятелствата си. 

Децата имат нужда от две, три приятелчета в училище. Ако детето се поддава на натиска на други деца, защото иска да го харесват, работете с него в посока на това да изгради по-здрави и изцяло позитивни приятелства. И често му повтаряйте, че изобщо не е необходимо всички да го харесват. 

Добър вариант е да запишете хлапето на извънкласно занимание, например негов любим спорт, така ще се запознае с деца от същото училище, които споделят неговите интереси. Освен това вниманието му ще бъде ангажирано с повече неща и ще има по-малко време да мисли за бели.

Когато отказва да изпълнява указания и напътствия, приложете подходящите родителски тактики за целта, като първо опитате с позитивните подходи с насърчаване и похвали, ако дълго време не успявате да преодолеете проблема, приложете наказания.

add
add

Коментари на читатели

Напишете вашия коментар към темата

Вашият коментар