Как най-добре да подготвим несигурното дете, за да тръгне спокойно и уверено на градина или училище? от Д-р Мариан Гарбър
Използвани са материали на Стивън Гарбър, Мариан Даниелс Гарбър, Робин Фридман Спизман Тръгването за първи път на ясла, детска градина или училище носи хубави емоции, но може и да е много стресиращо както за децата, така и за техните майки ...Въпроси и отговори по тази тема (0)
Нервността и несигурността на родителя води до несигурност у детето. Ако някое дете не играе в парка с другите деца, ако предпочита да стои до майка си, то със сигурност няма как да се чувства добре в детско учебно заведение.
Това обаче не е защото децата не обичат да играят. Причините са много по-прозаични – те са най-често в следствие на „обсебващи майки“. Родителите си в страх детето да не се нарани или пострада му внушават, че играта с други деца не е толкова безопасно занимание. Естествено детето слуша родителя. В допълнение, на подсъзнателно ниво, родителите обсебват вниманието на децата. Така те ги лишават от общуване и емпиричен опит как да общуват със себеподобни. Деца без социални умения няма как да навлязат в нова среда (като детска градина, ясла или училище) без да изживеят стрес и несигурност.
Нервността и несигурността на родителя води до несигурност у детето. Ако някое дете не играе в парка с другите деца, ако предпочита да стои до майка си, то със сигурност няма как да се чувства добре в детско учебно заведение.
Това обаче не е защото децата не обичат да играят. Причините са много по-прозаични – те са най-често в следствие на „обсебващи майки“. Родителите си в страх детето да не се нарани или пострада му внушават, че играта с други деца не е толкова безопасно занимание. Естествено детето слуша родителя. В допълнение, на подсъзнателно ниво, родителите обсебват вниманието на децата. Така те ги лишават от общуване и емпиричен опит как да общуват със себеподобни. Деца без социални умения няма как да навлязат в нова среда (като детска градина, ясла или училище) без да изживеят стрес и несигурност.