Всичко за НАКАЗАНИЯТА и НАГРАДИТЕ при възпитанието на детето от Иван Карагьозов

Нека си припомним Адлер, който казва, че не е важно какво ни се случва, а е важно как се чувстваме вследствие на събитието, което ни се е случило. Тази теза, адаптирана за деца, дава основание да се вслушваме повече в ...Въпроси и отговори по тази тема (1)
Преглеждания: 2742
Споделете:

Коментари на читатели

< Върнете се към темата
Напишете вашия коментар към темата
  1. Her_Majesty_the_Mom
    Her_Majesty_the_Mom

    Наказанията са без смисъл. Това е закъсняла реакция. Тя идва след събитията. Това е поредна реакция за случило се негативно събитие, което вече не може да бъде променено. Силно вероятно е наказанието само да влоши ситуацията. Ако наказанията имат превантивна функция, то също не е много правилно. Тя е тогава крайна реакция във връзка с бъдещо несигурно събитие. Отново това не е адекватна мярка.
    Много по важен е анализа на случилото се, коментара на последствията и класифицирането на случката или постъпката, като добра или лоша. Винаги „влизайте в обувките“ на децата си, опитвайте се да разберете мотивацията им за определена постъпка, защо са решили така, какви са им били аргументите. Ако това го разберете, ще можете да идентифицирате ако има някакви пропуски в ценностната система на детето.
    Казано направо – говорете с децата си!

Вашият коментар

add
add
add
add