Често задавани въпроси (FAQ’s)
За каква възраст са предназначени триколките?
Децата започват да използват триколка на възраст между 1 (една) и 3 (три) години . Най-често 3 (три) годишните деца са активни на триколка.
Нужна ли е триколка за детето?
Триколката развива двигателните умения на детето . Децата се забавляват с триколката и в допълнение привикват към активен начин на живот и игра навън. Докато карат децата придобиват чувство за пространсво и се научават да маневрират. Докато карат триколка децата се научават на посоките „ляво: и „дясно“. Д руго важно умение е въртенето на педали. Умението да се движи на собствен ход и едновременно с това да маневрира е важно двигателно съчетание, което детето ще използва и по-късно – с нормален велосипед , с мотоциклет и т.н.
Как да избера най-добрата триколка?
Размерът на триколката трябва да е съобразен с ръста на Вашето дете. Седалката трябва да позволява регулиране, така че когато детето е седнало на нея, краката му да опират земята с цяло стъпало. Теглото е от голямо значение. Най-добри са триколките от алуминий. Те са леки и не ръждясват. Има и пластмасови триколки. Те са предназначени за по-малки деца и лесно се карат и в домашни условия. Гумите трябва да са надуваеми. Това дава по-добър комфорт и стабилност на триколката. Гумите от т.н. EVA материал са по-твърди . След износване там се сменя цялото колело, а не само гумата. Седалката на колелото за баланс трябва да е достатъчно голяма и удобна.
Триколките са първа стъпка да се кара велосипед. За да се овладее карането на велосипед има два елемента, които следва да се усвоят – балансирането и въртенето на педали. Триколката изисква въртене на педали и така децата се фокусират само върху движението на „собствен ход“. Така ученето става по-лесно.
Децата развиват сила и координация. Децата използват своите рамене и крака, за да се движат. Така те развиват своята сила, координация и двигателни способности.
Триколките са с по-нисък център на тежестта. Детето е по-близко до земята. Дори и детето да падне, това се случва от ниско. Детето „засилва“ колелото на три гуми със собствените си крака. Така детето определя „комфортната“ си скорост само и вероятността от сблъсъци и падания с висока скорост намалява.