Конструктор - Режещият мотоциклет на...
Често задавани въпроси (FAQ’s)
Защо е добре децата да играят с конструктори и мозайки?
Научни изследвания доказват, че децата, които играят с конструктори и мозайки, подобряват своите умения в следните области: двигателни умения и координация между очите и ръцете пространствено мислене речеви и езикови умения нестандартно мислене социални умения ( когато няколко деца играят заедно) логическо (математическо) мислене
Каква е подходящата възраст за игра с конструктори и мозайки?
Най-често тези занимания се препоръчва да започнат, когато детето е навършило 3-години. Съществуват обаче конструктори и мозайки, подходящи и за по-малките (на възраст от 2 до 3 години) . Прочетете внимателно какво пише на опаковката на продукта – там производителят е указал препоръчителната възраст.
По какво се различават конструкторите и мозайките за малки и големи деца?
Най-малките деца играят с конструктори и мозайки , чиито елементи са по-големи, по-малко на брой и със заоблени краища (без остри ъгли). Те се сглобяват и разглобяват по-лесно. При по-големите деца елементите стават повече и с по-малък размер , а сглобките изискват повече прецизност .
Дървен или пластмасов конструктор?
Дървените конструктори са по-екологични, с по-едри елементи и като цяло са предвидени за игра в по-ранна детска възраст. Тъй като дървото все пак е преминало обработка с бои, лакове и химикали, трябва да се внимава да бъдат безвредни. Пластмасовите елементи позволяват да се създава т по-сложни форми и като цяло имат по-големи възможности. Те обаче се чупят по-лесно, затова родителят трябва да има грижата да ги проверява редовно.
Как да определя кой конструктор е подходящ за детето ми?
По правило върху опаковката на всички конструктори е посочена препоръчителна възраст – това е един от ориентирите. От значение е и тематичната област на конструктора . Ако детето ви проявява интерес към природата, добре би било да изберете такъв, който съдържа фигурки или елементи с животни, дървета и т.н. Ако обича автомобили, изберете конструктор, с който се правят коли . Важно е да задържа интереса и вниманието на детето, тъй като по този начин то се увлича в играта и развива различни полезни умения . Не избирайте конструктори, които са твърде сложни или изискват умения , които детето все още не придобило. Твърде трудните задачи са неразбираеми за него и не го привличат.
Първи игри с конструктора
Препоръчително е в първите игри с конструктор или мозайка да участва и родителят. Така детето научава какви са възможностите на играта, а след това го води собственото му въображение и го предразполага към следващи самостоятелни игри. Преди първата игра прочетете инструкциите за употреба на конструктора . Те ще ви покажат какви са неговите възможности и ще ви дадат ценни идеи за игри .
Застанете като истинска нинджа и полетете като Господаря на златния дракон. Влезте в скоростна схватка и битки с мотоциклети. Изправете се срещу всемогъщия Killow в различни предизвикателства и дуели. Помогнете на Kia и Cole да спасят майката на всички дракони от Hunter Copter.
Разполагате с мечове от слонови кости и злато, катанати, горящи факли и други майсторски оръдия. Може да създавате спинджуци торнадо за своите цели в епични и смразяващи битки. Нинджа сблъсъците ще се разгърнат в различни пространствени терени като съдбовни пустини, улици, императорски замъци и други сакрални нинджа територии.
Чрез изпробване на различните нинджа техники ще влезете в истинска симулация за раздаване на правосъдие от страната на Доброто. А любимите нинджа герои ще ви подарят незабравими изживявания като истински самурай. Комплектите са подходящи за момчета над 6-годишна възраст и съдържат над 800 елемента, с помощта на които да изграждат свободно света на Нинджа.
Целите, обособени от Лего конструкторите, са насочени за цялостното когнитивно развитие на децата, както и за усъвършенстване на физическите функции и способности. Чрез осезателно сортиране и структуриране, децата ще затвърдят двигателните си умения и ще осъзнаят значението на обектите в пространството. Ще асимилират тяхната подредба и ще се ориентират по-добре в него.
Чрез отборна игра се стимулира формирането на индивидуалното мислене и възможността от допускане на чужди идеи. Добрата интерпретация на нинджа сюжета допринася за надграждането на речниковия състав на децата и ги сблъсква с исторически представи за минали векове. Когато играта загрубее и трябва да се измисли план за отстъпление, децата ще инициират в съзнанието си аналитично мислене и различни предпоставки за справяне със ситуацията.
Всяка база за изграждане на детската личност, заложена в атрактивните игри, е от съществено значение за насърчаване на правилното развитие и добре усвоеното свободно време на децата.