
Бебешка хавлия за месечинки 100х100...

Бебешка хавлия за месечинки 100х100...

Бебешки спален комплект Pink Bunny,...

Бебешки спален комплект My Home, 60 х...

Бебешки спален комплект Day in Paris,...
Често задавани въпроси (FAQ’s)
Необходима ли е детска стая за подрастващите?
Това е времето, когато детето създава своите трудови и учебни навици за цял живот. Собствената стая и организирането на ежедневието в нея са ключов елемент във възпитанието на самостоятелност, начин на организиране на ежедневието, подход към учене и съсредоточаване за учебни задачи.
Как да организирам детската стая?
Необходимите неща за детска стая са: Библиотека – да са в допир с книгите за децата е възпитателно. Четете на децата дори, когато могат да четат, оставяйте в библиотеката детски книги, а на по-високо поставяйте книгите, които им предсти дапрочетат. Периодично слагайте нови книги, които детето да чете. Естествена светлина – нищо не е по-предразполагащо от естествената светлина в стаята. Децата почиват, играят и са по-енергични на естествена светлина. При хубаво време можете да оставяте и отворен прозорец , за да усещат топлината на слънцето и свежия въздух. Телевизор и електронни игри – въпреки, че имат спорен ефект върху децата, електронните игри и конзоли са част от съвременния живот. Не ги отричайте, а по-скоро ограничавайте времето, което детето прекакрва с тях. Бюро и стол – със започването на учебните занимания за детето , на него му е нужно да има собствено работно място. Първоначално детето не може да се съсредоточи и ученето става заедно с възрастен. Въпреки това се препоръчва детето да има собствено бюро. Понеже това е възраст, в която детето расте, то е нужно и бюрото, и столът да са с регулираща се височина Уютен ъгъл – това е място в стаята, което е „само на детето“ . В началото децата играят там сами, но в по-напреднала възраст там четат книги, говорят си с приятели. Понякога децата имат и палатка за този ъгъл, а по късно удобен пуф или фотьойл. Килим – ако подът Ви е твърд каменен под (плочки или естествен камък) или дървен под (паркет или дюшаме) килимът ще даде мекота и топлина на детето. Той ще добави и уют на самата стая. Лампи – в детската стая е нужна изкуствена светлина за по-мрачните дни и вечерите. Докат децата четат и пишат им е нужна силна светлина, а за останалото време по-скоро дискретна мека светлина. Решенито дали да се използват таванни или стенни осветителни тела е по-соро дизайнерски въпрос. Стайни растения – това е природен елемент в детската стая. Децата започват да се грижат за растението и по този начин трупат знания за обкръжаващата ни среда. Легло – възможно е детето да премине към нестандартен размер легло, който отговаря на височината му, или да се премине към стандартно единично легло. Обичайния размер на стандартно единично легло е в рамките на 80 см. х 200 см. Във възраст около пет до шест години може да се мисли и за високо легло – по този начин се печели допълнителна площ. Гардероб – гардеробът е стандартна мебел. В случая с малки деца е необходимо да се предвидят по-ниски и достъпни отделения, от които децата могат са се обслужват и сами. По тази причина първоначално гардеробите се правят с рафтове , а в последствие се преминава към релси и закачалки.
Необходима ли е детска стая за подрастващите?
Това е времето, когато детето създава своите трудови и учебни навици за цял живот . Собствената стая и организирането на ежедневието в нея са ключов елемент във възпитанието на самостоятелност, начин на организиране на ежедневието, подход към учене и съсредоточаване за учебни задачи.
Как да организирам детската стая?
Необходимите неща за детска стая са: Библиотека – да са в допир с книгите за децата е възпитателно. Четете на децата дори, когато могат да четат, оставяйте в библиотеката детски книги , а на по-високо поставяйте книгите, които им предсти дапрочетат. Периодично слагайте нови книги, които детето да чете. Естествена светлина – нищо не е по-предразполагащо от естествената светлина в стаята. Децата почиват, играят и са по-енергични на естествена светлина. При хубаво време можете да оставяте и отворен прозорец , за да усещат топлината на слънцето и свежия въздух. Телевизор и електронни игри – въпреки, че имат спорен ефект върху децата, електронните игри и конзоли са част от съвременния живот. Не ги отричайте, а по-скоро ограничавайте времето, което детето прекакрва с тях. Бюро и стол – със започването на учебните занимания за детето, на него му е нужно да има собствено работно място . Първоначално детето не може да се съсредоточи и ученето става заедно с възрастен . Въпреки това се препоръчва детето да има собствено бюро. Понеже това е възраст, в която детето расте, то е нужно и бюрото, и столът да са с регулираща се височина. Уютен ъгъл – това е място в стаята, което е „само на детето“. В началото децата играят там сами, но в по-напреднала възраст там четат книги, говорят си с приятели. Понякога децата имат и палатка за този ъгъл, а по късно удобен пуф или фотьойл. Килим – ако подът Ви е твърд каменен под ( плочки или естествен камък ) или дървен под ( паркет или дюшаме ) килимът ще даде мекота и топлина на детето. Той ще добави и уют на самата стая. Лампи – в детската стая е нужна изкуствена светлина за по-мрачните дни и вечерите. Докат децата четат и пишат им е нужна силна светлина , а за останалото време по-скоро дискретна мека светлина. Решенито дали да се използват таванни или стенни осветителни тела е по-соро дизайнерски въпрос. Стайни растения – това е природен елемент в детската стая. Децата започват да се грижат за растението и по този начин трупат знания за обкръжаващата ни среда. Легло – възможно е детето да премине към нестандартен размер легло, който отговаря на височината му, или да се премине към стандартно единично легло. Обичайния размер на стандартно единично легло е в рамките на 80 см. х 200 см. Във възраст около пет до шест години може да се мисли и за високо легло – по този начин се печели допълнителна площ. Гардероб – гардеробът е стандартна мебел. В случая с малки деца е необходимо да се предвидят по-ниски и достъпни отделения, от които децата могат са се обслужват и сами . По тази причина първоначално гардеробите се правят с рафтове, а в последствие се преминава към релси и закачалки.
Трябва ли ни архитект или интериорен дизайнер ила сам да обзаведа детската стая?
Професионалистите имат по точен подход в подбора на цветове и организацията на пространствата. Въпреки това техните услуги не са задължителни. С архитект или без него, когато правите организацията на детската стая си отговорете на въпросите: Къде е мястото за дрехите? Къде ще стоят книгите и учебниците? Къде ще се подготвя за училище? Къде ще стоят личните вещи – играчки, колекции и други подобни?
Трябва ли да се съобразяваме с изискванията на детето за стаята му?
Да – до голяма степен това е важно. Ако сте създали пространство , което е привлекателно за детето Ви, то ще се развива, твори и почива там с удоволствие. Когато детето е „въвлечено“ в проекта от първия ден , после ще се чувства ангажирано и в това да поддържа стаята си чиста и в ред.
Когато детето расте, естествено се променят и неговите нужди и интереси. Заедно с това се променят и изискванията към стаята на детето – тя трябва да се трансформира от бебешка стя в детска стая.
Правилния момент да започване на тази промяна е, когато детето има нужда от по-голямо легло и то вече става и ляга в леглото си напълно самостоятелно.
Тази промяна е най-добре да се случи постепенно – не подменяйте стаята изведнъж, защото това може да е стрес за детето. По-удачния вариант е смяна стъпка по стъпка.
Освен, че леглото е първа стъпка в промяната, то води след себе си други промени. Вече не се нуждаете от шкаф за повиване – дори и все още да не сте се разделили с пелените напълно, смяната не е толкова честа и тя може да се извършва и на леглото. На мястото на тази мебел, нормално е да помислите за нова по-практична – гардероб или скрин.
Детето Ви вече е голям човек – то има свои интереси, любими играчки и предпочитани занимания. По тази причина трябва да отделите и негово лично пространство – място, където да подрежда любимите си играчки. Малки маса и стол съобразени с по-ниския ръст на детето също са препоръчителни. На тях детето рисува, занимава се и най-важното – създава си навици, че заниманията сврзани с придобиването на нови умения (учене) се правят на определено място и изискват съсредоточаване и внимание.
Обърнете и внимание и отделете място за библиотека. Децата обичат да слушат приказки и техните любими книжки трябва да са подредени там. Библиотеката разделете на две части – ниска и висока. На високата и недостъпна за детето част сложете книги, които не желаете детето да повреди. В по-ниската част сложете любими книжки с илюстрации, които детето може да разглежда по всяко време. Така децата свикват с книгите, заобичват ги и те ставят част от ежедневието им завинаги.
Всички други елементи от детската стая можете да разгледате в категория „Детска стая“. Там ще откриете и полезни съвети, свързани с избора на мебели, аксесоари и оборудване.