Филтриране по

Марки

Виж още Виж по-малко

Цена

21 лв. 67 лв.

Глобуси и карти

Показани са 1-6 от общо 6 артикул(а)

Често задавани въпроси (FAQ’s)

Картите и глобусите са нещо, което по естествен път привлича децата.То събужда техния приключенски духпирати, откриване на нови светове и т.н. Обясняването на основни факти за картите и глобусите може да се прави във ранна детска възраст. Дори и да не запомнят всички подробности или да разберат всичко (например географска ширина и дължина са по-сложни понятия) , децата постепенно ще надградят над разбраното до тук със времето.

Картата е плоско изображение на земята, докато глобусът представлява сфера, която показва истинската форма на земята.   Обяснявайте ги на разбираем език. Картата е двуизмерно изображение на света, но може и да е на отделна държава или град, докато глобусът е триизмерно изображение на целия свят .

Суша и вода – научете детето да разпознава сушата и водата на картата и глобуса.  Обяснете, че кафявите и зелени зони са суша, а сините зони са вода. Географска ширина и дължина – обяснете географските ширини, как те са изобразени на картата, че са разположени по линия изток запад, или ляво дясно.  Покажете как са изобразени географските дължини – от север на юг или от долу до горе. Покажете на детето екватора , обяснете как той дели земното кълбо на северно и южно.  Покажете и меридианите, разкажете и за посоките изток и запад.  Използвайте понятията за географска ширина и дължина, за да локирате мястото, където живеете. Континенти – това е основно понятие, което трябва да представите на децата.  Показвайте им седемте континента и ги учете да ги асоциират с нещо – това е Северна Америка – там живее твоя братовчед, това е Европа, тук живеем ние, това е Австралия – там има кенгуру и т.н. Посоки – основно умение, нужно за децата е познаването на географските посоки – изток, запад, север и юг.  Обяснете посоките, покажете ги няколко пъти.  За да се научи детето да ги използва, започнете с ориентири.  Ние живеем на север от екватора или коя държава се намира на запад от нас или когато ходим на море ние в коя посока пътуваме? Океани – обучението на децата за петте океана в света също е нужно знание за тях.  Океаните са Индийски океан, Тихи океан, Атлантически океан Южен ледовит океан и Северен ледовит океан.  Покажете на детето океана, който е най-близо до мястото, където живеете.  Направете понятията за океаните съизмерими с детските представи за спомени и места, където сте били. Легенда на картата – покажете на детето къде се намира легендата на всяка карта.  Обяснете символите, покажете как те са използвани на самата карта.  Това развива асоциативното мислене на детето. Мащаб на картата – обяснете как е създадена картата или глобуса.  Защо те са по-малки, колко е голямо в действителност всяко едно нещо, което е изобразено там.

Обяснете на детето как работи GPS на телефона, как това се свързва с картите и как детето може да се ориентира. Накарайте детето да нарисува своя карта, която да описва квартала Ви, пътя до училище и подобни. Това развива неговото пространствено мислене, ориентация и като цяло пространствените му възприятия.  За да развие още по-добре тези свои качества детето може да описва маршрути – как стига от едно място до друго, къде в какви посоки завива, описвайки всичко и използвайки географски понятия.

Обяснете на детето различните видове карти и глобуси, които съществуват .  Разделете ги на карти и глобуси, които показват релефа, на такива, които показват отделните държави.  Обяснете на детето, че може да има карта само за една държава, дори и карта за един град.

Глобусите и картите са образователно средство.  Те са основен „инструмент“ в изучаването на географията.  Помагат в разбирането на света, на посоките, защо има ден и нощ, как са се появили сеоните, какво е климат, защо някъде е по-топло, а другде е вечна зима.

Картите и глобусите са нещо, което по естествен път привлича децата.  То събужда техния приключенски дух – пирати, откриване на нови светове и т.н.  Обясняването на основни факти за картите и глобусите започва възможно най-рано – когато детето започне да задава въпроси и прояви интерес.  Децата в тази възраст имат естествени любопитство – те няма да запомнят всички подробности и нама да проумеят географска ширина и дължина или други по-сложни понятия.  Те постепенно ще надградят над разбраното до тук с времето.

Глобусът вероятно ще бъде и едно от първите триизмерни изображения, с които детето Ви ще се сблъска с образователна цел.  От него то ще придобие представа за формата на земята, ще започне и натрупване на знания за планетите, Слънчевата система и за географията и астрономията като науки.  Вън от конкретните знания картите и глобусите ще развият пространственото мислене на детето, значително ще подобрят чувството му за ориентация.

Основните географски понятия , които детето овладява с помощта на географски карти и глобуси са: суша и вода (и как кафявите и зелени зони са суша, а сините зони са вода), географска ширина и дължина, екватора, делението на Замята на земни полукълба (северно и южно), меридиани и паралели.  Понятието и разбирането за континенти и океани е основно знание, което трябва да се представи на децата с помощта на глобуси и карти.  Друго основно умение, нужно за децата е познаването на географските посоки – изток, запад, север и юг.  То отново се обяснява на картата или глобуса.

Когато децата напреднат в знанията си, те учат и повече подробности, които са на картите и атласите.  Започват да четет легенда на картата, разпознават символите, покажете как те са използвани на самата карта.  Това развива асоциативното мислене на детето.  По това време те свикват да работят и с мащаб на картата или глобуса, разбират кое разстояние е голямо, кое малко и т.н.

Начин на плащане
maestro
borica
visa
discover
visa-electron
mastercard
dinersclub
Продуктът е добавен към желани продукти
Продуктът вече е добавен в любими